Jak budovat brand zboží, jehož propagace je omezována?

Balistas je česká společnost zaměřená na prodej zbraní ke sportovní střelbě, outdoorového a mysliveckého vybavení. Díky tomu však narážela na problém omezených možností v oblasti nákupu reklamního prostoru na internetu. Velká většina volně dostupných reklamních systémů opakovaně zamítala jejich reklamy, protože jejich zboží patří do „šedé zóny“. Reklama na jejich produkty sice není zakázaná, ale téma je to citlivé a systémy posuzující vhodnost reklamy ji často blokují.

Online reklamní aktivity klienta proto byly značně omezeny, a to na obsahovou síť Seznamu, Google Nákupy (pro některé produkty) a přímý nákup reklamního prostoru u konkrétních vydavatelů. Klient tedy hledal způsob, jak rozšířit dosah svých kampaní a my jsme byli odhodláni mu pomoci.

Výzva: Reklamní systémy zamítají naše kampaně

Díky naší práci s několika RTB platformami jsme mohli testovat různé systémy, cílové skupiny a kreativy. To nám umožnilo vyhnout se postupně zamítání reklam a zajistit klientovi přístup k reklamnímu prostoru, který pro něj byl dříve nedostupný. V RTB systémech jsme schopni vylučovat konkrétní reklamní sítě, tudíž jsme nezasahovali do již běžících kampaní klienta. Naopak jsme efektivně rozšířili jejich dosah o zcela nová umístění, která klientovi přinášejí další možnosti růstu.

Řešení: Správná kombinace platformy a kreativ

Využití bannerů a nativních formátů ve vhodných RTB platformách nám umožnilo nejen rozšířit dosah Balistas v Česku a na Slovensku, ale také otevřít s klientem diskuzi o marketingových aktivitách na dalších trzích. Akvizici nových uživatelů se nám daří realizovat velmi efektivně a publikum, které přivádíme na web, vykazuje vysokou kvalitu návštěv. Průměrná doba strávená na webu je zhruba tři minuty a míra zapojení přesahuje 83 %. Tyto metriky dokazují u přivedeného publika jeho skutečný zájem o nabízený obsah. Uživatelé aktivně procházejí webové stránky a jsou více nakloněni konverzi, což výrazně přispívá k celkové efektivitě kampaní. Tyto hodnoty potvrzují, že naše kampaně cílí na relevantní publikum, což pomáhá klientovi budovat povědomí o značce a zároveň také postupně navyšovat tržby.

Výsledek: Navyšování tržeb a diskuze nad dalšími trhy

Spolupráce s Balistas je důkazem, že i značky, které naráží na omezení reklamních platforem, mohou dosáhnout výrazných úspěchů díky chytrému přístupu a kvalitnímu provedení. Těšíme se na nové výzvy a další společné projekty.

Pokud máte podobný cíl, neváhejte nás kontaktovat a zjistit, jak můžeme pomoci právě vaší značce.

Chcete se poradit nad celkovou strategií kampaně nebo poptáváte pouze její část?

Spojte se s námi